Η ώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κύπρο συναντά εμπόδια
17 Μαρτίου 2025

Η ώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κύπρο συναντά εμπόδια

Η Κύπρος στοχεύει στη μείωση της χρήσης συμβατικών οχημάτων από 97% σε 70% έως το 2030, με στόχο την ταξινόμηση 85.000 ηλεκτρικών οχημάτων (EV). Ωστόσο, με μόνο 2.270 EVs να πωλούνται πέρυσι, κυρίως λόγω ενός κρατικού προγράμματος επιδότησης, η επίτευξη αυτού του στόχου φαίνεται δύσκολη, δεδομένων των σημερινών συνθηκών της αγοράς.

Στις 31 Δεκεμβρίου 2024, η Κύπρος διέθετε 1.601 plug-in υβριδικά οχήματα και 5.360 ηλεκτρικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων μοτοσικλετών, φορτηγών και λεωφορείων, σε σύνολο άνω του 1 εκατομμυρίου ενεργών οχημάτων. Για να επιτευχθεί ο στόχος του 2030, απαιτούνται πρόσθετα κίνητρα και συνεργασία μεταξύ του κράτους και του ιδιωτικού τομέα, καθώς και βελτιώσεις στις υποδομές, ιδίως η επέκταση των σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Κύπρος υστερεί σε σχέση με άλλα ευρωπαϊκά έθνη σε υποδομές φόρτισης, με μόλις 57 σταθμούς σε σύγκριση με χιλιάδες σε χώρες όπως οι Κάτω Χώρες και η Γερμανία. Οι προσπάθειες για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος περιλαμβάνουν την απαίτηση της κυβέρνησης για χώρους φόρτισης σε δημόσια κτίρια και μια πρόταση για την αναβίωση των επιχορηγήσεων για φορτιστές EV. Η Ομοσπονδία Εργοδοτών και Βιομηχάνων (OEV) έχει επίσης προτείνει την τροποποίηση της νομοθεσίας για την επέκταση της φόρτισης στα πρατήρια καυσίμων. Οι προσπάθειες αυτές αποτελούν μέρος ευρύτερων πρωτοβουλιών για τον εκσυγχρονισμό του στόλου της χώρας και την ευθυγράμμιση με τις παγκόσμιες τάσεις προς τα ηλεκτρικά οχήματα.